
“Visa pamatā ir sarunāšanās,” pēc Treneru un sportistu akadēmijas ceturtā semināra atzīst reklāmists Ēriks Stendzenieks
Sestdien, 29. martā, daudzfunkcionālajā konferenču centrā “ATTA CENTRE” Rīgā tika aizvadīts Treneru un sportistu akadēmijas cikla ceturtais bezmaksas seminārs, ko Latvijas Paralimpiskā komiteja rīkoja pateicoties IKT “Bite Latvija” atbalstam.
Treneru un sportistu akadēmijas ceturto semināru “Komunikācija sociālajos tīklos un sevis prezentēšana” vadīja reklāmas speciālists Ēriks Stendzenieks, kurš semināra apmeklētājiem sniedza gan teorētiskās, gan praktiskās zināšanas no savas pieredzes par sociālo tīklu kā stratēģisku informācijas un komunikācijas rīku ar plašām iespējām, kas ļauj ērti sasniegt un mijiedarboties ar auditoriju, turklāt prasa mazus finanšu ieguldījumus, skaidrojot, kāpēc mūsdienās sociālie tīkli kļuvuši tik populāri, un kā veidojas personības uztvere digitālajā vidē.
Ēriks Stendzenieks pirms semināra atklāja, kā nonācis reklāmas sfērā un kāpēc komunikācijas māksla viņa profesionālajā karjerā ieņem tik būtisku lomu: “Esmu dzimis ar dziļu interesi par to, kā cilvēki sarunājas. Tiem, kuriem patīk skriet garas distances, figurāli izsakoties, tie dodas kino žanrā, dramaturģijā, tā kā man nav pacietības, esmu drīzāk sprinteris, tad attapos reklāmas jomā, lai izstāstītu stāstus trīsdesmit sekundēs vai vienas minūtes laikā. Pēc trīsdesmit aizvadītiem gadiem reklāmas nozarē, ir skaidrs, ka visa pamatā ir sarunāšanās: cilvēki ar cilvēkiem, zīmoli ar zīmoliem, lietas ar lietām, tāpat aiz tā visa stāv cilvēks. Man sociālie tīkli ir mans darba rīks, kas labi noder prāta asināšanai – no rīta pamostoties ar sarežģītu domu prātā uz piecām lapaspusēm, trīs minūtēs jāizdomā, kā to ielikt 280 burtos. Runāsim par būtiskāko, kā bez bailēm parādīt sevi sociālajos tīklos, jo nav jau neinteresantu tēmu, bet var neinteresanti izstāstīt interesantu stāstu.”
Ē.Stendzenieks vērsa uzmanību arī uz vairākiem priekšnoteikumiem, kam jāpievērš uzmanība, lai publikācija kļūtu par jēgpilnu vēstījumu: “Vēstījumam, ko nododam, jābūt ne tikai interesantam, bet arī vienkāršam un atbilstošam, lai nekļūtu garlaicīgs un muļķīgs. Mēs nedrīkstam aizmirst, ka personīgie panākumi vai veiksmes stāsti citiem var nešķist nozīmīgi, tāpēc jāpieņem, ka ne vienmēr publicētā ziņa sasniegs cerēto mērķauditoriju. Dažreiz informācija tiek uztverta tā, ka ap sevi izraisa milzīgu rezonansi, ka vēstījumi “sāk dzīvot savu dzīvi”, tas nozīmē, ka trīs būtiskākie elementi – cilvēcība, patiesums un humors – ir ietverti, taču noteikti jāatceras, ka vienmēr būs gan skeptiķi, gan atbalstītāji.”
Viena no semināra dalībniecēm parasportistes Baibas Rorbahas trenere Laila Nagle pēc semināra atzīst: “Es laikam esmu mazliet nogurusi no sociālajiem tīkliem, iespējams, tas tāpēc, ka apkārt ir tik daudz informācijas par valstiski svarīgiem jautājumiem, kas mūs visus uztrauc, tāpēc brīžiem naktīs pat ir grūti aizmigt, bet šī semināra tēma šķita īpaši interesanta arī tāpēc, ka par to runāja Stendzenieka kungs, kurš visiem labi zināms kā savas jomas profesionālis, kurš spēj ieinteresēt auditoriju.”
Jau drīzumā plānoti vēl vairāki semināri šī Treneru un sportistu akadēmijas cikla ietvaros, kuru laikā būs iespēja uzzināt plašāk, piemēram, par mākslīgā intelekta izmantošanas priekšrocībām un riskiem, par finanšu pratības uzlabošanu un citām aktuālām tēmām.